Neem contact op
mymail@mailservice.com

Cursus informatie

Inhoud van de cursus

We beginnen halverwege september met de typecursus. De cursus bestaat uit ongeveer 20 lessen van één uur. Tijdens deze lessen leren we blindtypen en tekstverwerken. Om u op de hoogte te houden van de vorderingen van uw kind, wordt er maandelijks een rapport opgestuurd met informatie. Er wordt verwacht dat uw kind, naast de typecursus, 5 dagen per week minstens 30 minuten zelfstandig aan het werk gaat met het typhuiswerk of met typen in Typeworld. Dit moet om uiteindelijk de benodigde snelheid van 100 aanslagen per minuut te behalen.

In de laatste lessen zullen we ons focussen op het examen.

De Rijssense Typeschool biedt kinderen meer dan alleen snel en blind typen. Wij bieden in onze cursus ook tekstverwerken aan. Uw kind heeft hier voordeel van tijdens het maken van werkstukken, spreekbeurten of verslagen op de basisschool, maar ook zeker in de toekomst op het voortgezet onderwijs. Door tekstverwerken aan te bieden, onderscheiden wij ons van andere typescholen die zich vaak alleen bezig houden met de snelheid van het typen.

Lessen

De lessen vinden plaats op locatie de Roerdomp van de Julianaschool. Tijdens de schoolvakanties van de PCPO-scholen en op feest-/ vrije dagen zal er geen les gegeven worden.

Typeprogramma

TypeWorld Kids is dé uitdagende online typecursus voor kinderen vanaf ongeveer 10 jaar. Kinderen leren met tien vingers blind typen en ze ontvangen een certificaat als afsluiting van de cursus.

TypeWorld Kids is als een game opgezet. Het is een wereld met eilanden waarop dorpen met oefeningen en games staan. De leerling ontvangt steeds beloningen oftewel "gadgets". Die komen op het eigen eiland terecht dat daardoor steeds mooier en voller wordt.

Tekstverwerken

Een ander onderdeel van de typecursus is tekstverwerken. De leerlingen leren om schuin, vet of onderstreept te typen. Daarnaast leren ze onder andere om plaatjes in te voegen en nummeringen te gebruiken. Aan het eind van de cursus zal er een examen worden afgenomen. Hiervoor komt een examinator van het Centraal Bureau Typen (CBT). Als uw kind voldoet aan de normen van het examen, 100 aanslagen per minuut en de opdrachten van het tekstverwerken, dan krijgt hij/zij een officieel certificaat van het CBT.